Technologické možnosti
Technologie
- Návrh technologie svařování, především s ohledem na deformace a vnitřní napětí svarku
- Návrh způsobu minimalizace vnitřního pnutí s cílem zajistit dlouhodobou rozměrovou stabilitu výrobku
- Optimalizace konstrukčního návrhu svarku vzhledem k technologii svařování s cílem cenové optimalizace
- Návrh způsobu a metodiky zkoušek svarků
Dělení materiálu
- 3× strojní pila (profily s rozměry max. 250 mm × 250 mm)
- 2× CNC pálicí stroj RUR 3500 (plechy tloušťky 10 mm až 200 mm maximální rozměr tabule plechu 3 000 mm × 12 000 mm)
- Pálení plechů 4 – 15 mm zabezpečujeme na laseru u smluvních partnerů v okruhu do 20 km
Rovnání plechů
- průběžná rovnačka (tloušťka plechu 6 mm až 12 mm dle jakosti materiálu, maximální rozměr tabule 3 400 mm × 10 000 mm
Tryskání
- průběžný tryskač (rozměr komory 450 mm × 1 500 mm, maximální délka tryskaného dílu 10 000 mm)
- tryskací box s kolejovou dráhou (nosnost kolejového vozu 10 000 kg, rozměry boxu d × š × v: 12 000 mm × 6 000 mm × 4 000 mm)
Ohýbání
- CNC ohraňovací lis ESPECTO 250 (šířka 3000 mm, přítlačná síla 225 tun)
- CNC ohraňovací lis SAFAN (šířka 4 000 mm, přítlačná síla 250 tun)
Zkružování
- Zkružovačka do šířky 2000 mm při tloušťce do 10 mm.
- V případě požadavků na rozměrnější či silnější díly zabezpečováno v kooperaci do 20 km
Hoblování
- 1× portálová hoblovka (maximální rozměr obrobku 1 250 mm× 1 200 mm × 8 000 mm)
Svařování
Svařování konstrukcí a dílců z nízkouhlíkových, jemnozrnných a vysokopevných ocelí až do jakosti S960 s aplikací předehřevu, případně dohřevu dle normy DIN 18800-7 a dle ČSN EN 1090-1:2009.
- Svařování tlakových nádob dle směrnice PED 97/23/EG pro konkrétní aplikace
- Svařování dílů železničních vozidel dle certifikátu DIN EN 15085-2
- Svařování dílů z plechů zpravidla silnějších než 4 mm
Navrhneme nejvhodnější postup svařování a vypracujeme WPS, případně kvalifikujeme WPQR.
- 20× svářečka Fronius TPS 5000
- svářečky Lorch
- maximální rozměr svarku 2m × 3m × 10m
- maximální hmotnost svarku 10 tun při délce do 6 m a 13 tun při délce nad 6 m
- kvalifikované postupy svařování každoročně ověřujeme pracovní zkouškou podle DVS 1702
Stavba svarků – zámečnictví
Sestavování svarků bez přípravků, s využitím jednoduchých i sofistikovaných přípravků pro sériovou výrobu.
Využívání zámečnických pracovišť s rozměrnými montážními deskami, polohovadly i s využitím volných ploch.
Defektoskopie
- vizuální, magnetické, kapilární, ultrazvukové nebo rentgenové zkoušky svarů
- tlakové zkoušky stlačeným vzduchem (zkušební tlakem až 15 bar)
- kontrola těsnosti napuštěním nádoby vodou do objemu 2 m³
Tepelné zpracování
- Elektrická odporová pec pro žíhání na odstranění vnitřního pnutí (maximální rozměr svarku 2 100 mm × 900 mm × 450 mm)
- Žíhání pro odstranění vnitřního pnutí u větších dílů zabezpečujeme u smluvních partnerů v okruhu 20 km, včetně možnosti zabezpečení atypických žíhacích diagramů
Vrtání, vyvrtávání a frézování
Maximální hmotnost obrobku 10 000 kg. Maximální rozměr obrobku 2 000 × 2 000 × 8 000 mm.
- vodorovná vyvrtávačka Fermat WFT 13 CNC (s otočným stolem; max. rozjezd v osách xyz 5 000 mm × 2 500 mm × 1 700 mm)
- vodorovná vyvrtávačka TOS WHN 13.8C (s otočným stolem; max. rozjezd v osách xyz 3 500 mm × 2 000 mm × 800 mm)
- vodorovná vyvrtávačka TOS WD 130 (maximální rozjezd v osách xyz: 8 000 mm × 1 800 mm × 400 mm)
- vodorovná vyvrtávačka Fermat TK 6511 (s otočným stolem; max. rozjezd v osách xyz 2 500 mm × 1 500 mm × 550 mm)
- vodorovná vyvrtávačka TOS WH 10 NC (s otočným stolem; max. rozjezd v osách xyz 1 500 mm × 1 500 mm × 550 mm)
- vodorovná vyvrtávačka WFT 11 CNC (s otočným stolem 1400 x 1600 mm, max. rozjezd v osách xyz 3000 mm × 1700 mm × 1250 mm)
- horizontální vyvrtávačka WRD 130Q s deskovým polem, maximální rozjezd v osách 9 000 x 3 000 x 1 700 mm – od IV./2014
Soustružení
- 3× univerzální hrotový soustruh (maximální rozměr obrobku: Ø250 mm × 2 000 mm)
Rozměrová kontrola a měření
- Svarky 2m × 3m × 10m přesnost 1mm
- Opracování délkové míry do 2m přesnost 0,05mm
- Otvory do 500mm přesnost 0,01mm
- Geometrie dílů – možnost 3D měření přesnost 0,02mm
Povrchové úpravy
- Odmašťovací a lakovací box s ručně ovládanou závěsnou drážkou (nosnost závěsu 250 kg)
- Odmašťovací a lakovací box s kolejovou dráhou (rozměry boxu d × š × v: 12 000 mm × 6 000 mm x 4000 mm nosnost kolejového vozu 10 tun)